ြမန်မာစာေပ သမိုင်းတွင် တစ်ခါတစ်ရံ၌ စာဆိုအချင်းချင်းေသာ် လည်းေကာင်း၊ စာဆိုက စာဖတ်သူတို့အား လည်းေကာင်း ဉာဏ်စမ်းလိုြခင်းေြကာင့် စာေပဖွဲ့နွဲ့ရာတွင် တိုက်ရိုက်ေရာဖွဲ့မှု မြပုဘဲ အေတွးအေခါ် စိတ်ကူးဉာဏ် ြကွယ်ဝေစရန် ရည်ရွယ်လျက် ပေဟဠိဆန်ေသာ အေရးအသားမျိုးြဖင့် ေရးသားမှု ြပုခဲ့ြကသည်။ ြမန်မာစာေပတွင် ပေဟဠိဆန်ေသာ အေရးအသား ေရးနည်းများစွာ ရှိခဲ့သည်။
[caption id="attachment_172" align="aligncenter" width="300" caption="Myanmar Old Text Style"][/caption]
အတိတ်ေခတ် ြမန်မာစာေပတွင် ပေဟဠိဆန်ေသာ အေရးအသားမျိုးကို ရတု၊ ရကန်၊ ေမာ်ကွန်း၊ ပျို့၊ ဧချင်း စေသာ ကဗျာ လကင်္ာများ၌ အလျဉ်းသင့်သည်နှင့်အမျှ ထည့်သွင်း ဖွဲ့ဆိုမှု ြပုသကဲ့သို့ တစ်ခါတစ်ရံ၌ ပေဟဠိဆန်ေအာင် တီထွင်ေရးသားနည်းကိုလည်း အသံုးြပုခဲ့ြကသည်။ ပေဟဠိဆန်ေသာ ြမန်မာ အေရးအသားနည်းသည် တစ်ဦးနှင့် တစ်ဦး ဉာဏ်စမ်းြခင်းသေဘာ၊ တစ်ဦးထံတစ်ဦး လျှို့ဝှက်စာေရးြခင်း သေဘာဟု ဆိုသင့်သည်။
အတိတ်ေခတ် ြမန်မာစာေပ၏ အသံုးများခဲ့ေသာ ပေဟဠိဆန်သည့် စာေပေရးနည်းများကား ဒူးဂဏန်းေရးနည်း၊ ေကျးဂဏန်းေရးနည်း၊ ေကျာက်စာဂဏန်းေရးနည်း၊ ပိတုန်းပျံဝဲေရးနည်း၊ ဝါးခွဲေရးနည်း၊ ြကာေရးနည်း၊ ပိဋကတ်သခင်္ျာေရးနည်း၊ ေမှာင်စာေရးနည်း စသည်တို့ြဖစ်သည်။
ဒူးဂဏန်းေရးနည်း ဟူသည် ‘က၊ ခ’ စေသာ အက္ခရာများ၏ ေနရာတွင် ‘၁၊ ၂၊ ၃’ စေသာ သခင်္ျာကိန်းဂဏန်းများကို ဖလှယ်အသံုးြပု ေရးနည်းြဖစ်၏။ ဖလှယ်အသံုးြပု ေရးရာတွင် နည်းစနစ်ရှိသည်။ သတ်မှတ်ချက် ရှိသည်။ ယင်းနည်းစနစ် သတ်မှတ်ချက်များကို-
“ေလာကဖွယ်ရာ၊ လူတို့ရွာ၌၊ မှတ်ပါထူးဆန်း၊ ဒူးဂဏန်းကို၊ ခွဲြခမ်းေသချာ၊ နိဒါန်းြဖာပိမ့်၊ ‘အစ်’ မှာကား ‘က’၊ ‘ေဒွး’ ကို ‘ခ’ တည့်၊ ‘င’ ကို ‘ြတိန်း’၊ သခင်္ျာကိန်းချ၊ ‘ေဇယျ-စတု’၊ ဆ-မူ-ပဥ္စ၊ ‘ေသာ’ ကို ‘ညံ’ တည့်၊ ‘သတ္တံ-တ-ယူ’၊ ‘အဋ်္ဌ’ မူကား ‘ထ’၊ ‘ေနာ’ ကို ‘န’ တည့်၊ ‘ပ’ ကို အစ်ေဖာ်၊ နှစ်ခုေြမာ်၏။ ေဒွးေဖာ်နှစ်ခု ‘ဖ’ ကိုယူေလာ့၊ သံုး-သံုးနှစ်ပါး၊ ‘မ’ ကိုထားမှ၊ ‘ယ’ ကား ‘ဇယ’၊ နှစ်ထပ်ြပ၏။ ပဥ္စေဒွးေဖာ် ရလျှင်ေခါ်၏။ လေသာ်တစ်မူ ‘ေသာ’ ယှဉ်တူတည်း၊ ‘ဝ’ မူ သတ္တ၊ တူကွမတွာ၊ ‘သ’ မှာမှန်ြငား၊ ေလးပါးအစွန်း၊ ဝန်းဝန်းထပ်ေလှာက်၊ ေသးေသးေပါက်ေလာ့”
ဟူ၍ ဖွဲ့ဆို လမ်းညွှန်ခဲ့သည်။ ယင်းကဗျာ လမ်းညွှန်ချက်ကို ပံုြပဇယားြဖင့် ေဖာ်ြပရလျှင်
က | ခ | င | စ | ဆ | ည | တ | ထ | န | |
၁ | ၂ | ၃ | ၄ | ၅ | ၆ | ၇ | ၈ | ၉ | |
ပ | ဖ | မ | ယ | ရ | လ | ဝ | သ | ဟ | အ |
၁ | ၂ | ၃ | ၄ | ၅ | ၆ | ၇ | ၈ | ၉ | + |
၁ | ၂ | ၃ | ၄ | ၅ | ၆ | ၇ | ၈ | ၉ |
ဟူ၍ ‘က၊ ခ၊ င’ အက္ခရာများကို ‘၁၊ ၂၊ ၃’ ကိန်းဂဏန်းများြဖင့် ဖလှယ် ေရးသားထားေြကာင်း ေဖာ်ြပသတ်မှတ်ခဲ့သည်။
ေကျးဂဏန်း ေရးသားနည်းဟူသည် ဒူးဂဏန်း ေရးသားနည်းနှင့် ဆင်ဆင်တူသည်။ ဒူးဂဏန်း ေရးသားနည်း နည်းစနစ်အတိုင်း ‘က၊ ခ၊ င၊ စ၊ ဆ၊ ည၊ တ၊ ထ၊ န၊ ပ၊ ဖ၊ မ၊ ယ၊ ရ၊ လ၊ ဝ၊ သ၊ ဟ၊ အ’ အက္ခရာများကို ‘၁၊ ၂၊ ၃၊ ၄၊ ၅၊ ၆၊ ၇၊ ၈၊ ၉’ ကိန်းဂဏန်းများြဖင့် ဖလှယ်ေရးသားမှု ြပုသည်။ ြခားနားချက်မှာ သက်ဆိုင်ရာ ကိန်းဂဏန်းများတွင် ‘လံုးြကီးတင် (--ိ) နှင့် ေရှ့ဆီး၊ ဝစ္စနှစ်လံုးေပါက် (--း) ထပ်၍ ထည့်သွင်းအသံုးြပု ေရးသားနည်းမျိုး ြဖစ်သည်။ ‘အ’ ဟူေသာ အက္ခရာကိုမူ ေကျးဂဏန်းြဖင့် ေရးရာတွင် ‘၁’ ဂဏန်းကို သံုးလံုးဆင့်၍ ေရှ့ဆီး (ဝစ္စနှစ်လံုးေပါက် --း) ထည့်သွင်း ေရးသားရ၏။ ထိုသို့ေသာ နည်းစနစ် သတ်မှတ်ချက်ြဖင့် ေကျးဂဏန်း ေရးနည်းြပုမှုကို-
“ေကျးဂဏန်းမှာ ဧကာအစ၊ နဝမအဆံုး၊ ေရးနည်းထံုးလာ၊ စဉ်တိုင်းသာတည့်၊ မှတ်ရာကွန့်ြမူး၊ ထူးသည့်အေရး ေရှ့ဝစ္စနှင့်၊ ေပါ်ကလံုးြကီး၊ တင်စီးြမဲမှတ်၊ တစ်ရပ် ‘ပ’ က၊ ‘ဟ’ အက္ခရာ၊ တိုင်ေအာင်သာလျှင်၊ သခင်္ျာဧက၊ အာဒိစ၍ နဝသို့ေရာက်၊ ေဒွးေဖာ်ေလှာက်၍၊ အံ့ေလာက်လံုးြကီး၊ ေပါ်ကစီးသည်၊ စဉ်တိုင်းစီးမှ၊ တစ်သီးဝစ္စ၊ ေရးနည်းြပ၍၊ ေရးြပအပ်ရာ၊ ‘အ’ မှာ ‘ဧက’၊ သံုးဆင့်ချ၍၊ ဝစ္စလံုးြကီး၊ ေပါ်ကစီးသည်၊ တစ်သီးမှတ်ရန်၊ မှတ်ခမ်းတည်း”
ဟူ၍ လမ်းညွှန်ဖွဲ့ဆိုခဲ့ြကသည်။ ယင်းကဗျာ ဖွဲ့ဆိုလမ်းညွှန်ချက်ကို ပံုြပဇယားြဖင့် ေဖာ်ြပလျှင်
က | ခ | င | စ | ဆ | ည | တ | ထ | န | |
၁ိး | ၂ိး | ၃ိး | ၄ိး | ၅ိး | ၆ ိး | ၇ိး | ၈ိး | ၉ိး | |
ပ | ဖ | မ | ယ | ရ | လ | ဝ | သ | ဟ | အ |
၁ိး | ၂ိး | ၃ိး | ၄ိး | ၅ိး | ၆ ိး | ၇ိး | ၈ိး | ၉ိး | ၁ိး |
၁ | ၂ | ၃ | ၄ | ၅ | ၆ | ၇ | ၈ | ၉ | ၁ |
၁ |
ဟူ၍ ြဖစ်သည်။
ေကျာက်စာဂဏန်း ေရးနည်း ဟူသည် အပင့်၊ အရစ်၊ ေချာင်းငင်တို့ကို သခင်္ျာကိန်းဂဏန်းြဖင့် အလဲအလှယ် ြပုေရးနည်းမျိုး ြဖစ်၏။ ေကျာက်စာဂဏန်းေရးနည်းတွင်-
ေရးချ (--ာ) ေရးလိုလျှင်၊ ‘၁’ ဂဏန်းကို သက်ဆိုင်ရာ အက္ခရာ၏ အေပါ်မှ စီး၍ ေရးရသည်။ လံုးြကီးတင် (--ိ) ကို Justify Fullေရးလိုလျှင် ‘၂’ ဂဏန်းကို သံုးသည်။ လံုးြကီးတင်ဆန်ခတ် (--ီ) အြဖစ် ‘၃’ ဂဏန်းကို ေရးသည်။ တစ်ေချာင်းငင် (--ု) အြဖင့် ‘၄’ ဂဏန်း၊ နှစ်ေချာင်းငင် (--ူ) အြဖစ် ‘၅’ ဂဏန်း၊ သေဝထိုး (ေ--) အြဖစ် ‘၆’ ဂဏန်း၊ အသတ် (--်) အြဖစ် ‘၇’ ဂဏန်းကို အသီးသီး အသံုးြပုရသည်။ ေကျာက်စာဂဏန်း ေရးနည်းကို-
“ချလျှင် တစ်စီး၊ လံုးြကီး နှစ်တင်၊ သံုးလျှင် ဆန်ခတ်၊ ေလးလျှင် အြမဲ ေအာက်ကဆွဲေလာ့၊ တစ်ကွဲနှစ်ေချာင်း၊ ငင်ြပန်ေရှာင်းမူ၊ ငါးလျှင် ဟူ၏၊ ေြခာက်မူသေဝ၊ သတ်ေရသမျှ၊ ေအာက်ကအြမဲ ခုနစ်ဆွဲတည့်၊ ပင့်ြမဲေမာက်ချ၊ ရစ်ထလိမ်ေကွး ေအာက်ပင့် ‘ဧ’ တည့်၊ ေရးေလအြမဲ ဝဆွဲလံုးြကီး၊ တင်တံုြပီးမှ၊ လံုးြကီးဝဆွဲ၊ ဟဆွဲလဆွဲ၊ ေနာက်ပစ်ကဲေလာ့၊ ပစ်ြမဲေနာက်ထိုး၊ ေခါ်ရိုးစဉ်ပင်၊ ေကျာက်တွင်ေရးနည်း၊ ဤနည်းပံုယူ၊ နှလံုးမူ၍၊ ဖတ်သူပညာ၊ ေရးထည့်မှာသည်၊ ေနာင်လာသူများ မှတ်ထားဖို့၊ ‘ဂ’ ငယ်ဟူသည်၊ ဝသဇ္ဇနီ၊ အညီေရးအပ်စွာ”
ဟူ၍ ဖွဲ့ဆိုလမ်းညွှန်ခဲ့သည်။
ပိတုန်းပျံဝဲေရးနည်း ဟူသည် ေရးလိုေသာ စာလံုးစုစုေပါင်းသည် စံုဂဏန်း ြဖစ်ရမည်။ ယင်းစာလံုးစုစုေပါင်းကို (၂) ဂဏန်းြဖင့် စား၍ ြပတ်ရမည်။ အေြဖာင့်ေရးသားထားေသာ စာတစ်ေြကာင်းကို ပိတုန်းပျံဝဲေရးနည်းြဖင့် ေရးသားလိုလျှင် ေရှးဦးစွာ ပထမဆံုးစာလံုးကို ေရးရမည်။ ထို့ေနာက် စာလံုးတစ်လံုးေကျာ်စီ ေကာက်ယူေရးရမည်။ စာေြကာင်းဆံုးသွားလျှင် ဒုတိယစာလံုးကို ြပန်ေကာက်ြပီး ထိုမှတစ်ဆင့် တစ်လံုးေကျာ် ြပန်ေကာက်နည်းြဖင့် ဆက်လက်ေရးသား ရမည်ြဖစ်သည်။
‘ြမန်မာစာေပသမိုင်းတွင် ေမာ်ကွန်းစာေပသည် အထင်အရှား ရပ်တည်လျက် ရှိေနသည်’ ဟူေသာ ဝါကျကို ပိတုန်းပျံဝဲနည်းြဖင့် ေရးသားလျှင် ‘ြမန်စာသတွင် ကွန်းေပအအ ရပ်လျက်ေန မာေပမိုင်းေမာ် စာသည်ထင်ရှား တည်ရှိသည်။’ ဟူ၍ ေရးရမည်။ အကယ်၍ ပိတုန်းပျံဝဲေရးနည်းကို မူရင်းအေြဖာင့်ဝါကျသို့ ြပန်လည် ေရးလိုလျှင် ဦးစွာ စာလံုးများကို အလယ်မှ ထက်ဝက်ပိုင်းပါ။
ြမန် စာ သ တွင် ကွန်း ေပ အ အ ရပ် လျက် ေန
မာ ေပ မိုင်း ေမာ် စာ သည် ထင် ရှား တည် ရှိ သည်။
ထို့ေနာက် အေပါ်ပိုင်း၏ ပထမစာလံုးကို ဦးစွာယူြပီးေနာက်၊ ေအာက်ပိုင်းမှ ပထမစာလံုးကို ဆက်ယူ၍ ေရးရမည်။ ဤနည်းြဖင့် အထက်နှင့်ေအာက် စနစ်တကျ အစီအစဉ်အတိုင်း ေကာက်ယူေရးသားမှု ြပုရမည် ြဖစ်၏။
ဝါးခွဲေရးသားနည်း ဟူသည် ပိတုန်းပျံေရးသားနည်း ကဲ့သို့ပင် ေရးသားမည့် စာလံုးေရ စုစုေပါင်းသည် စံုဂဏန်း ြဖစ်ရမည်။ ေရှးစာလံုးကို ဦးစွာေရးသားြပီးေနာက် တစ်လံုးေကျာ်စီ ေကာက်ယူေရးရမည်။ ဝါကျဆံုးသွားေသာအခါ ေရှ့ပိုင်းရှိ ဒုတိယစလံုးကို တစ်ဖန်ြပန်ေကာက်ြပီး တစ်လံုးေကျာ်စီ ြပန်ေကာက်ယူေရးနည်းမျိုး ြဖစ်သည်။
‘လွတ်လပ်ေရးသည် တန်ဖိုးမြဖတ်နိုင်ေသာ ရတနာတစ်ပါး ြဖစ်ေပသည်’ ဟူေသာ ဝါကျကို ဝါးခွဲနည်းြဖင့် ေရးသားလျှင် ‘ေပပါးနာရ နိုင်မတန်ေရး လွတ်လပ်သည်ဖိုး ြဖတ်ေသာတတစ် ြဖစ်သည်’ ဟူ၍ ေရးရမည်။ ဝါးခွဲေရးနည်းကို အေြဖာင့်ြပန်လည် ေရးလိုလျှင် ေရှးဦးစွာ ဝါကျ၏ စာလံုးေရးကို ထက်ဝက်ပိုင်းပါ
ေပ ပါး နာ ရ နိုင် မ တန် ေရး လွတ်
လပ် သည် ဖိုး ြဖတ် ေသာ တ တစ် ြဖစ် သည်။
အေပါ်ပိုင်း၏ ေနာက်ဆံုးစာလံုးကို ဦးစွာ။ ထို့ေနာက် ေအာက်ပိုင်း၏ ပထမဆံုးစာလံုးကို ဆက်ယူေရးရမည်။ ဤနည်းြဖင့် အေပါ်ပိုင်း၏ ေနာက်ဆံုးစာလံုးနှင့် ေအာက်ပိုင်း၏ ေရှ့ဆံုးစာလံုးတို့ကို တွဲ၍ ေရးသားြခင်းြဖင့် မူရင်းအေြဖာင့် အဓိပ္ပာယ်ကို ရရှိေစမည် ြဖစ်သည်။
ြကာေရးသားနည်း ဟူသည် ြကာပန်းတွင် ပွင့်ချပ်များ ပတ်လည်ဝန်းရံေန သကဲ့သို့ စာကို ဝိုင်းလယ်ေကာက် စနစ်ြဖင့် ေရးနည်းြဖစ်သည်။ စာလံုးေရ (၃၅) လံုးကိုသာ ြကာေရးသားနည်းြဖင့် ေရးနိုင်သည် အကယ်၍ စာလံုးေရ (၃၅) လံုးထက် ပိုေနလျှင် ပထမစာလံုး (၃၅) လံုးကို စနစ်တစ်နည်းြဖင့် လည်းေကာင်း၊ ကျန်ေသာစာလံုးများကို အြခားစနစ် တစ်နည်းြဖင့် လည်းေကာင်း ေရးသားရမည် ြဖစ်သည်။
‘အြဖစ်အပျက် တစ်ခုခုကို သာသာယာယာ သီဆိုနိုင်ရန် ေရးဖွဲ့ထားေသာေြကာင့် သာချင်းဟု အမည်ေပးခဲ့ြခင်း ြဖစ်မည် ဟူ၍ ပညာရှင်တို့ ြကံဆြကသည်’ ဟူေသာ ဝါကျကို ြကာေရးသားနည်းြဖင့် ေရးသားလျှင် ‘အြဖစ်အပျက် တစ်ခုခုကို သာသာယာယာ သီဆိုနိုင်ရန် ေရးဖွဲ့ထားေသာေြကာင့် သာချင်းဟု အမည်ေပးခဲ့ြခင်း ြဖစ်မည် ဟူ၍ ပညာ’ အထိ စလံုးေရ (၃၅) လံုးကို စနစ်တစ်မျိုးြဖင့် ေရးသားရမည်။ ကျန်ေသာ ‘ရှင်တို့ ြကံဆြကသည်’ ဟူေသာ အပိုစာလံုး (၆) လံုးကိုမူ အြခားေရးနည်းစနစ် တစ်နည်းြဖင့် ေရးသားရမည် ြဖစ်သည်။
ြကာေရးသားနည်းအရ ပထမစာလံုး (၃၅) လံုးကို တစ်ပိုဒ်ေရးသားရာတွင် ဦးစွာ (၃၅) လံုးေြမာက် စာလံုးမှ ေရှ့သို့ ြပန်လည်ေရတွက်၍ (၁၂) လံုးေြမာက် စာလံုးတိုင်းကို တစ်လံုးချင်းစီ ယူ၍ ေရးရမည်။
‘အြဖစ်အပျက် တစ်ခုခုကို သာသာယာယာ သီဆိုနိုင်ရန် ေရးဖွဲ့ထားေသာေြကာင့် သာချင်းဟု အမည်ေပးခဲ့ြခင်း ြဖစ်မည် ဟူ၍ ပညာ’ ဟူေသာ စာလံုး (၃၅) လံုးကို ြကာေရးသားနည်းစနစ်အတိုင်း ေရးသားလျှင် ‘ဟုယာညာချင်း ယပသာသာ၍ ေြကာင့်သာဟူေသာကို မည်ထားြဖစ်ဖွဲ့ချင်း ေရးတခဲ့ရန် ပျက်ေပးနိုင်အမည် ဆိုြဖစ်အသီအ’ ဟူ၍ ေရးရမည် ြဖစ်သည်။
ယင်းေရးသားနည်းကို အေြဖာင့် ြပန်ေရးလိုလျှင် ေနာက်ဆံုးစာလံုး ‘အ’ ကို ေရှးဦးစွာေရး၍ ေရှးစာလံုး (၂) လံုးေကျာ်စီ ြပန်ေကာက်ေရးသားရမည် ြဖစ်သည်။
‘ရှင်တို့ ြကံဆြကသည်’ ဟူေသာ ကျန်ေသာ စကားလံုး (၆) လံုးကိုမူ ေြပာင်းြပန်လှန်ေရးေသာ စနစ်ကို အသံုးြပု၍ ‘သည်ြကဆြကံတို့ရှင်’ ဟူ၍ ေရးရမည် ြဖစ်သည်။
ေမှာင်စာေရးသားနည်း ဟူသည် ြကက်သွန်နီကိုြကိတ်၊ အရည်စစ်၍ ယူရမည်။ ဆပ်ြပာရည်ြကည်ြကည်၊ ထံုးြဖူအရည်ြကည်ြကည်တို့နှင့် သမေအာင် ေရာေနှာရမည်။ ထို့ေနာက် စက္ကူတွင် ေရးရမည်။ ဤနည်းြဖင့် ေရးေသာစာကို ရိုးရိုးဖတ်၍ မရ၊ မီးတွင်ြပ၍ ဖတ်မှသာ ဖတ်၍ရနိုင်ေပသည်။
အတိတ်ေခတ်၏ ြမန်မာ ပေဟဠိဆန်ေသာ စာေပအေရးအသားများတွင် ပိဋကတ်သခင်္ျာ ေရးနည်း၊ ြခေသင့်္လည်ြပန် ေရးနည်း၊ သုဝဏ္ဏလိပ် ေရးနည်း၊ ေြမွေပွးတွင်းလူး ေရးနည်း၊ ေခွးေလးခုန်ေရးနည်း၊ သံုးလွန်းတင် ေရးနည်း၊ ငေြပတက်သက် ေရးနည်း၊ နှစ်လွန်းတင် ေရးနည်း၊ နုရည်းစရာ ေရးနည်း၊ ြမူးဂဏန်း ေရးနည်း၊ မေနာဟရ ေရးနည်း၊ ရင်ေစ့ရင်ခွာ ေရးနည်း၊ ေမျာက်ဂဏန်းေရးနည်း သမဏ္ဍလိပ် ေရးနည်း စသည်ြဖင့် နည်းအမျိုးမျိုး ရှိခဲ့သည်။
ထိုနည်းအမျိုးမျိုးတိုင်းတွင် ေရးနည်းစနစ်တကျ သတ်မှတ်ချက်များ ရှိသည်။ အတိတ်ေခတ် ပေဟဠိဆန်ေသာ ြမန်မာအေရးအသား နည်းစနစ်များသည် ဉာဏ်စမ်းေရးနည်းများ၊ လျှို့ဝှက်စာေရးနည်းများ ြဖစ်၏။ ယခုအခါတွင် နည်းစနစ်ကို မဆိုထားဘိ၊ အမည်များကိုပင် မသိမရှိ၊ မထင်မရှား ေမှးမှိန်ကွယ်ေပျာက်လျက် ရှိေနြပီ ြဖစ်သည်။
ထို့ေြကာင့် ြမန်မာစာေပ၏ အဖိုးတန် အြမူေတ ရတနာများြဖစ်ေသာ ပေဟဠိဆန်သည့် ြမန်မာစာေပ အေရးအသားများအနက် အတိတ်ေခတ် ြမန်မာစာေပ နယ်ေြမတွင် ထင်ရှားအသံုးြပုခဲ့ေသာ ပေဟဠိဆန်သည့် ြမန်မာစာေပ အေရးအသားအချို့ကို လက်လှမ်းမီသမျှ ထုတ်ေဖာ်တင်ြပ လိုက်ရေပသည်။
လှြမင့် (ရန်ကုန်တက္ကသိုလ်)
0 comments:
Post a Comment